Försäljning & relationsbyggande.jpg
 
 

Ett kommersiellt bolag kan inte överleva utan försäljning. Att bygga starka kundrelationer och skapa givande samarbeten är acceleratorn för att resterande verksamhet ska snurra, och så är det även på Lunicore. Som vd lägger jag en stor del av min tid på att träffa andra företagsledare och identifiera områden där de kan utveckla sina bolag med hjälp av Lunicores tjänster, där vår bredd i kompetensområden gör att varje projektprocess som initieras blir helt unik och olik den förra.

Om jag ska välja ut någon del från arbetet som vd på Lunicore, så tror jag att försäljningsarbetets alla insikter toppar listan över vad jag kommer ta med mig och ha stor nytta av i framtiden. Som nyfiken och serviceinriktad person har jag genom försäljningsarbetet lärt mig så mycket om olika branscher, träffat så många människor och fått en förståelse för näringslivet såväl som offentlig sektors utmaningar. Jag har träffat nyutnämnda entreprenörer på start up-scenen och otroligt erfarna ledare på globala koncerner, hittat lösningar för struktur där det behövs ordning och inspirerat till nytänk i det omvända. Jag har lärt mig att älska försäljning.

På Lunicore driver vi försäljningen som ett team där vi fördelar det övergripande ansvaret för nyförsäljning och merförsäljning mellan olika roller. Medan det är vice vd som ansvarar för den totala säljstyrkan har jag ansvaret för några av Lunicores nyckelkunder samtidigt som jag arbetar mycket med nyförsäljning. Jag jobbar med nätverk, prospektering, mötesbokning, försäljning och uppföljning - ett spännande arbete som ger total förståelse för alla delar i processen.

 

 
 
unnamed.png
 

Sofie Bergdahl, vd