Lunicores medarbetare briljerar i ännu en casetävling

Vi bedömer att stora varumärken, likt Google, har möjlighet och borde agera med sin styrka

Lunicore har en stark tradition av vassa medarbetare på case-scenen. Förra veckan var det dags igen då vår försäljningsansvarige Daniel Zidén och konsult Ludvig Fredholm med team vann LUSEM's casetävling inom ämnet Brand Management. Daniel berättar själv om dagen och teamets approach:

- Caset handlade om huruvida Google skulle göra ett försöka att ta sig in i Kina eller inte med tanke på landets censurlagar, samt efter två tidigare misslyckade försök.

- Vi beömer att stora varumärken, likt Google, har möjlighet och borde agera med sin styrka för att förändra världen till det bättre. Sen är det även 800 miljoner internetanvändare i kina, en marknad man inte kan bortse från. Därför borde Google ge lanseringen ett nytt försök, och med sitt starka varumärke vara en pådrivare i diskussionen kring borttag av censur och liknande lagar.

- Det känns otroligt roligt, vi hade inte anat att det skulle sluta i vinst. Men vi hade ett väldigt bra samarbete i vårt lag som jag verkligen tror lyste igenom under hela presentationen.

Stort grattis, ni inspirerar! Bild och mer info om tävlingen: https://lusem.lu.se/…/google-brand-identity-and-the-chinese…

56661909_2047401065308354_2871771758677983232_n.jpg